Home Rady a návody Tady je důvod, proč byste si měli v roce 2022 založit vlastní blog

Tady je důvod, proč byste si měli v roce 2022 založit vlastní blog

Autor článku: czeko

Ať už chcete vydělávat peníze, nebo jen rádi píšete, blog je jedním z nejlepších způsobů, jak předávat své znalosti, sdílet důležité informace či tipy a inspirovat ostatní k nějaké iniciativě. Existují lidé, kteří i dnes, v roce 2022, čtou blogy a jiní, kteří si blogováním vydělávají, a to hned několika způsoby. Věříme, že tomu tak bude i nadále, dokud bude existovat alespoň jeden člověk, kterého baví psané slovo.

Pokud chcete mít blog, ale nevěříte, že máte talent na psaní, vždycky si můžete vytvořit kanál na YouTube nebo začít s podcastem. Pokud ale patříte mezi ty, kteří si alespoň jednou chtěli založit blog, je tento text určen právě vám. Věříme, že na jeho konci najdete alespoň jeden důvod, který vám potvrdí, že psaní blogu je pro vás skutečně to pravé, a který vás bude motivovat k tomu, abyste si blog konečně založili.

Nabízí se možnost výdělku

Existuje mnoho způsobů, jak si blogováním vydělávat peníze. Může to přinášet vedlejší příjmy nebo být dokonce i hlavním zdrojem příjmů a zaměstnáním na plný úvazek. V obou případech je třeba investovat váš čas. Někdo začne vydělávat na blogu brzy, někdo později. Neexistuje žádné jednotné pravidlo, které by platilo pro všechny, ale obecně lze říci, že než začne blog vydělávat, trvá to asi 6 měsíců. Berte tyto informace s rezervou, protože můžete potřebovat více nebo méně času. Důležité je, aby váš obsah byl pro čtenáře vždy užitečný a aby z něj měli nějakou hodnotu, ať už je něco učíte, bavíte nebo inspirujete.

Obsah musí být vždy kvalitní a měl by být pravidelně sdílen. Nejlepší je publikovat alespoň jeden příspěvek na blogu týdně, i když zpočátku je možné publikovat texty jednou za dva týdny, než si na to zvyknete. Dobrou zprávou je, že jak bude počet vašich čtenářů časem růst, bude se vám otevírat stále více možností, jak vydělat nějaké peníze, a zároveň také další obchodní příležitosti, o kterých jste na začátku neměli ani tušení. V určitém okamžiku pravděpodobně obdržíte tolik nabídek ke spolupráci, že si budete moci vybírat, s kým budete chtít dále spolupracovat.

Postavte se na pozici odborníka

Blogováním na určité téma dáváte najevo, že víte, o čem mluvíte, a prezentujete se jako odborník a autorita ve svém oboru. Nikdo není odborníkem na začátku, proto nesrovnávejte psaní svého prvního příspěvku na blog s někým jiným, kdo již vydělává tisíce a tisíce dolarů na kurzech a seminářích, a nemyslete si, že toho nikdy nemůžete dosáhnout.

Aby bylo jasno, být odborníkem neznamená, že musíte znát všechno, ale že se neustále učíte a zkoušíte nové věci. Odborníkem se stanete tak, že budete studovat, získávat nové znalosti, aplikovat to, co jste se naučili, ale také tím, že si nové rady přizpůsobíte sami sobě, abyste zjistili, co pro vás funguje a co ne. Buďte připraveni na to, že na své cestě budete dělat chyby, protože ne vše, co se naučíte, bude fungovat a bude pro vás úspěšné.

Blogováním a psaním o tématech, která jsou relevantní pro vaši cílovou skupinu, si získáte důvěru čtenářů a upevníte si svou pozici autority ve svém oboru. Čtenáři vás budou vnímat jako odborníka, protože jim ukážete, že máte znalosti a dovednosti v tématu, o kterém mluvíte, a často se na vás budou obracet s prosbou o radu.

Nové obchodní příležitosti

Blog je užitečný, i když ho píšete jako koníček a nechcete, aby se stal vaším hlavním zdrojem příjmů. Je to váš online životopis a může vám pomoci dostat se k vysněné práci. Už samotný fakt, že píšete blog, ukáže budoucímu zaměstnavateli, že jste aktivní, představujete své zájmy, talent a dlouhodobé plány. I když práci nehledáte, je velká šance, že si vás některý z budoucích zaměstnavatelů všimne a nějakou práci vám nabídne.

Možná díky blogu dostanete také nabídky na pořádání seminářů, kurzů, přednášek, zahájení affiliate marketingu… Například psaním o stabilně se rozvíjejících odvětvích, jako je hazard (témata pro články v tomto blogu mohou být různá a záleží na tom, v jaké zemi se nacházíte: Nejlepší platební metody v kanadských kasinech, 10 nejlepších online kasin…). Nezapomeňte uvést odkaz na svůj blog a profil na síti LinkedIn, protože to zvyšuje vaše šance, že si vás někdo všimne.

Nedávno jsme našli údaje o tom, že pouze 1 % uživatelů internetu aktivně vytváří obsah, zatímco 99 % jsou konzumenti. To znamená, že psaním blogu vyniknete a téměř jistě se vám otevře mnoho dveří a možností, o kterých se vám v tuto chvíli ani nezdá, a potkáte také mnoho dalších tvůrců obsahu, se kterými se můžete seznámit a navázat zajímavou spolupráci.

Můžete si vybrat, odkud budete pracovat

Jedním z nejčastějších důvodů pro založení blogu je možnost pracovat odkudkoli a kdykoli. Nezávislost na místě a časová svoboda jsou totiž k nezaplacení.

Začnete-li vydělávat peníze blogováním, budete moci cestovat a pracovat z jakéhokoli místa na světě, pokud budete mít u sebe notebook a připojení k internetu. Přidejte k tomu skutečnost, že nejste vázáni pevnou pracovní dobou a určitým místem, a jistě pochopíte, proč je to jeden z nejlákavějších důvodů, proč začít blogovat.

Zvýšení prodeje výrobků a služeb

Pokud obsah, který sdílíte, pomůže alespoň jednomu člověku vyřešit problém nebo dosáhnout výsledku, po kterém už dlouho touží, má váš obsah hodnotu. A kde jsou hodnoty, tam jsou i výdělky.

Podnikáte, prodáváte produkt nebo nabízíte službu? Sdílením svých znalostí, tipů a informací na blogu pomůžete vaší cílové skupině. Pokud jim vaše bezplatné tipy na blogu pomohou vyřešit jejich problémy a výzvy, lidé vám budou důvěřovat a budou ochotni vám později za poskytované služby nebo vámi vyrobené produkty zaplatit.

Interakce a budování důvěry se čtenáři

Psaním blogu si se svými čtenáři vytváříte důvěrný vztah, protože jim ve svých textech nabízíte spoustu bezplatných a užitečných informací. Tím, že budete na svém blogu zdarma sdílet tipy a informace, vzbudíte zájem vaší cílové skupiny, z které se později mohou stát vaši zákazníci. Nemůžete očekávat, že budete na blogu vydělávat, pokud svému publiku předem neposkytnete nějakou hodnotu. Kromě samotných hodnot je důležité se svými čtenáři komunikovat, a to jak prostřednictvím odpovědí na komentáře pod příspěvky, tak prostřednictvím e-mailu.

Díky komunikaci s publikem získáte více informací o problémech, se kterými se potýkají, dozvíte se, jaký obsah je pro ně nejužitečnější, vyslechnete si jejich názor na váš produkt nebo službu, odpovíte na dotazy a připomínky, pochválíte je i zkritizujete a zlepšíte tím kvalitu svého obsahu a nabízených služeb. Tímto způsobem dáváte najevo, že vám na jejich názoru záleží.

Navyšuje návštěvnost webu

To je důležité zejména pro ty, kteří již mají vlastní webové stránky, ale nemají blog. Pokud ještě nemáte web, ale plánujete ho provozovat, zvažte, zda na něj hned přidat sekci Blog. Většina vašich potenciálních zákazníků vás najde právě díky textům, které na blogu zveřejníte. Je to proto, že Google hodnotí ve vyhledávání lépe stránky, které se pravidelně aktualizují.

Důraz je kladen na pravidelné přidávání nového obsahu, protože pokud máte blog jen jako zábavu a nové příspěvky publikujete jednou za rok, šance, že se ocitnete na dobré pozici ve vyhledávání, je prakticky nulová. Ať už prodáváte produkt nebo službu nyní, nebo to plánujete v budoucnu, blog je nejjednodušší a nejrychlejší způsob, jak zvýšit návštěvnost vašich stránek a získat nové zákazníky.

Existují určitě i další důvody, proč byste si měli založit blog, my jsme zde uvedli ty, které považujeme za klíčové a které byly i naší největší motivací. Důležité je si uvědomit, že jedinou cestou k dlouhodobému úspěchu je soustředit se na to, jak dokážete pomáhat ostatním a poskytovat jim hodnotu, a když toho dosáhnete, otevře se vám nový svět plný možností.

Jaký z výše zmíněných důvodů vás nejvíce láká k tomu, abyste si založili blog?

Další články autora

Napiš komentář k článku

Provozovatelem  webu je
Ing. Vítězslav Kotík, MBA

U Michelského mlýna 1535
Praha 4
140 00

IČO: 42143659

DIČ: CZ7211162761

Bankovní spojení:

2001807788/2010
IBAN: CZ12 2010 0000 0020 0180 7788
SWIFT: FIOBCZPP

Kontaktovat nás můžete na mailu:
Redakce: info@press-media.cz

© Publikace PR článků Press-Media.cz | All rights reserved