Rozchod

od Peeta Havali

Každý, kdo si rozchodem někdy prošel, ví, že období rozchodu je zkrátka strašné. Myšlenky si dělají, co chtějí, soustředěnost je cizím slovem, a naopak slova jako „co kdyby“ nebo „proč“ jsou Vám až moc blízké. I přes všechnu bolest se však přes rozchodové období lze dostat a možná se dokonce poté budete cítit ještě lépe než kdy předtím.  

Pláč je součástí 


Vyplakat to musíte, přes to vlak nejede. Prvních pár dní či týdnů po rozchodu Vám slzy potečou proudem, a proto není důvod je zastavovat. Podívejte se na film, vezměte do ruky jídlo a zkrátka a dobře to vyplačte. Zadržování Vašeho smutku a emocí je jen na škodu, je lepší se vyplakat doma, než kdyby Vás to náhodou chytlo třeba v práci. Když se dostanete přes fázi nekončícího smutku, je na čase se dát dohromady, meditace 

Zaneprázdněnost je klíčem k úspěchu

 
Ať už budete chtít nebo ne, myšlenky na to, co bylo, Váš budou provázet. Jakmile se jen na chvilku zamyslíte, spadnete zase do té černé díry plné vzpomínek a výčitek. Co tedy musíte udělat? Být zaneprázdnění. Naplánujte si, co každý den budete dělat a svého plánu se držte. Nejen, že budete produktivní, ale hlavně nebudete mít ani čas se zamýšlet nad minulostí. Tato technika chce trochu tréninku, ze začátku se myšlenek možná nebudete moci zbavit ani v největším pracovním vytížení. Musíte však vytrvat a každým dnem to půjde lépe a lépe.  

Odřízněte se od kohokoliv, kdo Vás zranil 


Ať už jste se rozešli s partnerem či s partnerkou, nebo jste se Vás zradil někdo blízký, snažte se toho člověka mít co nejméně na očích. Většinové pravidlo „sejde z očí, sejde z mysli“ je v této chvíli Vaším pomocníkem. Pokud nutně nemusíte, nekomunikujte s nimi. Přestaňte je sledovat na sociálních sítích, nevystavujte se zbytečně tomu, že je uvidíte. Protože i jediný pohled na ně ve Vás může probudit dalších milion otázek. Byť se toto pravidlo zdá povrchní, opravdu pomáhá. 

Nové návyky 


Právě to, že nyní budete produktivní, Vám umožňuje vytvořit si nové návyky. Vědci říkají, že pro utvoření nového návyku je potřeba zhruba 28 dní. A ať už jste chtěli dlouhou dobu začít běhat, denně studovat, číst, hrát na nějaký hudební nástroj nebo třeba klidně i meditovat, teď je přímo vhodný čas začít. Vždy si tuto činnost zahrňte do svého denního plánu a snažte se jí udělat. Pokud někdy selžete, začněte od znova. Cílem je vydržet 28 dní v kuse, poté si na to Váš mozek tak navykne, že už si ani neuvědomíte, že je to povinnost. Povinnost se vlastně stane něčím automatickým. 

Meditace

 
Meditace je něčím, čím hodně lidí pohrdá. Pro někoho je to jen zbytečná ztráta času, jiný si při pojmu „meditace“ představí člověka, který levituje a je ve stavu nirvány. Taková však meditace opravdu není. Úkolem meditace je naučit Vás ovládat své vlastní myšlenky. Naučit se akceptovat Vaše myšlenky a roztřídit na ty důležité a nedůležité. Pomůže Vám i některé myšlenky utišit a ignorovat. A přesně tyto vlastnosti se po rozchodu hodí. Jakmile se naučíte ovládat své myšlenky, naučíte se být více produktivní, disciplíně, ale i soustředěnosti. Ideální způsob, jak začít meditovat, je najít si na mobilu nějakou aplikaci na meditaci s průvodcem. Ten Vás bude provádět Vaší cestou, řekne Vám, co dělat a jak to všechno funguje. Mezi takovéto aplikace patří například aplikace Headspace. Postačí jen 3 minuty denně a sami uvidíte rozdíl. 

Sebevědomí 


Cítění se dobře sám v sobě je klíčem k úspěchu. Zdravé sebevědomí Vám pomůže překonat některé problémy a udrží Vás na cestě k Vašemu lepšímu já. Sebevědomí totiž neznamená pocit dokonalosti. Musíte se přijmout tací, jací jste, věřit si ve svých volbách, a věřit hlavně sami v sebe. Cesta k sebelásce je dlouhá, neobjeví se u Vás přes noc. Nejlepší radou asi je „Hrajte Vaše sebevědomí, až tomu jednou sami uvěříte.“ Zdravé sebevědomí by Vás mělo hnát vpřed, dodávat chuť se zlepšovat a být vděční a hrdí na to, kým již jste.   

Odpuštění 


Toto platí jen v případě, že Vás druhý člověk nějak zranil. Pravidlem je odpouštět, ale nezapomínat. Dokud druhým naprosto neodpustíte, nemůžete se posunout dále. Budete jim opakovaně dávat za vinu, co se stalo, a nevezmete svůj osud do vlastních rukou. Někteří lidé přijdou do našeho života jen proto, aby nám dali lekci. Naším úkolem je se z té lekce poučit a snažit se neopakovat ty samé chyby. Je to vlastně tak trochu jako ve škole. Student musí vzít zodpovědnost na sebe za své výsledky a z chyb se poučit. Život nás stále učí novým a novým věcem, tak zkuste brát tento vztah a rozchod jenom jako další lekci, díky které se můžete posunout dále. 

Myslete na své budoucí „já“ 


Jestliže Vám opravdu nejde upustit myšlenky o Vašem rozchodu, jestliže ve Vaší hlavě stále probíhají vzpomínky, výčitky a otázky, zkuste se na chvíli zastavit. Zamyslete se nad sebou v budoucnosti a položte si otázku: „Bude moje „já“ za 5 měsíců úspěšnější, když budu stále zaseknutý v minulosti nebo když se budu snažit posunout dále?“ Odpověď je asi jasná. Vždy, když už si nebudete vědět rady, zkuste se na situaci podívat z budoucnosti. Třeba si uvědomíte, že Vaše budoucí „já“ Vám bude vděčné za to, že jste se nenechali strhnout rozchodem. Třeba už je Vaše budoucí „já“ zaměstnané ve Vaší vysněné práci, bydlí v apartmánu, nebo má malou farmu. Ať už je to jakkoliv, každopádně je duševně silnější než Vy nyní. A proč? Protože se díky Vaší současné práci dokázalo přenést přes všechno, co se stalo a posunulo se dál. 

Pytel odpadků 


Zhluboka dýchejte. Zkuste si představit, že veškerá ta bolest jsou pouhé odpadky, které Vás zatěžují. Zavřete oči a posbírejte všechny ty odpadky do jednoho velkého pytle. Ten pytel si přemístěte na rameno. Kousek od Vás je Váš vysněný život, ale Vy se do té destinace nedokážete dostat. Proč? Protože s tak velkým a těžkým pytlem se nedokážete ani pohnout. Takže se stále jen snažíte a snažíte, ale z místa se ne a ne dostat. Položte ten pytel na zem a nechte ho tam ležet. Stále hluboce dýchejte. Cítíte tu váhu, která z Vás spadla? Není to dobrý pocit? Lidé často místo toho, aby se zbavili svého pytle plného odpadků, se v něm začnou prohrabávat. Zkoušejí vybrat všechny zajímavé historky, chvíle, které je změnily, nebo se v nich snaží najít všechny chyby, které se staly. Jenže v tak plném a těžkém pytli je složité se vyznat, a tak se místo posouvání dál v životě, zaseknou ve snaze o recyklaci nerecyklovatelného odpadu. Pokuste se tento odpad zkrátka jen vyhodit a recyklaci nechte na jiných. 

Budoucnost 


Pootočte svůj úhel pohledu a zamyslete se nad rozchodem jako nad novým začátkem.  Je to nový začátek posunout se dál v životě, je to nový začátek na všechno. Nic není lehké a i porozchodové období zabere svůj čas. Čas však jen tak nepřivoláte. Zkuste ho nepromarnit čekáním na chvíli, kdy Váš smutek přejde, ale místo toho tento čas využít systematicky. Čas totiž nikdy nevrátíte zpět, ten nehledí na to, jestli máte zlomené srdce či ne. Dejte si čas, nechtějte všechno hned. Buďte sami k sobě vlídní a trpěliví a dejte si čas. Čas je nejlepší léčitel a proto ho musíte nechat léčit. Jednou už všechno tohle bude jen minulost. 

Related Posts

Zanechat komentář